محصول به سبد خرید اضافه شد
0
انتشارات کاپ| وارد شوید| ثبت نام کنید

جمع بندی مطالب و دروس برای کنکور و امتحانات پایانی

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: 28 خرداد 1400
بازدید: 66 views
جمع بندی مطالب . نشرکاپ

برای داشتن یک مطالعه مفید لازمه مطالب مطالعه شده مرور و جمع بندی بشن .

همه دانش آموز های  کنکوری میدونن که اگر مطالب مطالعه شده در زمان جمع بندی کنکور مرور نشه نتیجه خوبی نداره چون مطالب   یاد گرفته شده باید در ذهن شما تثبیت بشن تا در جلسه کنکور بتوانید آنها را به یاد بیاورید و استفاده کنید. مرور کردن فواید  زیادی دارد از جمله اینکه : باعث میشه شما نقاط قوت و ضعف خودتون در مطالعه را پیدا کنید ،مطالب و دانسته های قبلی را مطالعه کنید و مدام در پی یادگیری آموخته های جدید نباشید، باعث انسجام ذهنی شما  میشه و همینطور از فراموشی مطالب جلوگیری میکنه. به یاد داشته باشید که مهمترین هدف مرور و جمع بندی اینه که شما تمام مطالبی که در طول سال کنکور مطالعه کردید با توجه به شرایط و برنامه ریزی در این بازه زمانی آنها را مرور کنید و فراموش نکنید، تا در جلسه کنکور بتونید به یاد بیارید و استفاده کنید در غیر اینصورت تمام زحمات شما در طول سال گذشته که برای مطالعه صرف شده از بین میره .در جمع بندی میتونید در مدت زمان کوتاه اطلاعات یاد گرفته شده را ساماندهی کنید. حتماً تلاش کنید که زمان جمع بندی را در برنامه داشته باشید و آن را هرگز برای یادگیری مطالب جدید صرف نکنید. در زمان جمع بندی بیشتر دانش آموزان فکر می کنند که مطالب را فراموش کردن جالبه که بدونید مطالب هرگز از ذهن شما فراموش نمیشه بلکه انسجام خودشون را از دست می‌دهند و شما باید تکه‌های این پازل گمشده را پیدا کنید و آنها را ساماندهی کنید پس هر چقدر در زمان جمع بندی مطالب را بیشتر مرور کنید این انسجام بیشتر میشه.

جمع بندی

قبل از شروع جمع بندی باید مشخص کنید چه بازه زمانی برای شما احتیاجه. دانش آموز ها از نظر میزان یادگیری و میزان مباحثی که مطالعه کردن با هم متفاوت هستند. شما با توجه به قدرت حافظه و یادگیری  خودتون یک بازه زمانی مشخص برای مرور و جمع بندی باید در نظر بگیرید، برنامه ریزی برای مرور و جمع بندی فرقی با برنامه مطالعاتی نداره و میزان ساعتی که برای برنامه مطالعاتی صرف می‌کردید باید برای مرور و جمع بندی در نظر بگیرید و این رو هم بدونید بعضی از درس ها مطالب فراری دارن باید مرور روزانه برای این درس ها را هم در برنامه قرار بدید .ممکنه در زمان جمع بندی بعضی از دانش آموز ها هنوز مطالب خوانده نشده داشته باشن بهتره اول جمع بندی مطالب خوانده شده رو انجام بدید بعد از اون بین موضوعاتی که هنوز نخوندی اون هایی که حجم کمتر و اهمیت بیشتری دارند انتخاب کنید و شروع به مطالعه اولیه کنید و بعد  جمع بندی این موضوع را انجام بدید به همین ترتیب این روند را برای موضوعاتی که هنوز نخوندی ادامه بدی.

مهم ترین نکته در جمع بندی

مهمترین نکته این است که شما باید مطالبی را مرور کنید که اونها را خوب یاد گرفتید در غیر این صورت در زمان مرور و جمع بندی فقط مطالعه  اولیه می کنید .  داشتن دقت و تمرکز  بالا هم بسیار مهمه  شما باید در زمان جمع بندی با دقت و تمرکز کافی مطالب رو مرور کنید در غیر این صورت انگار فقط روخوانی می کنید بهترین زمان در طول شبانه روز را به مرور اختصاص بدید شاید اولین مرور شما زمان زیادی بگیره چون هنوز یادگیری شما کامل و عمیق نیست ولی به مرور زمان جمع بندی ها و مرور های بعدی کوتاه تر میشه و تسلط شما روی مطالب بیشتر خواهد بود.

جمع بندی مطالب . نشرکاپ

روش های جمع بندی

وقتی زمان جمع بندی اتفاق میفته بیشتر بچه ها برمیگردن به مطالعه کتاب یا جزوه،  در صورتی که اگر در زمان مطالعه شیوه ها و تکنیک های مطالعه را خوب انجام داده باشند و خلاصه برداری، یادداشت‌برداری،  دسته بندی اطلاعات در جدول و هایلایت کردن مطالب مهم را انجام شده باشه در زمان جمع بندی باید به سراغ اونها و مطالب مهمی که تهیه کردن بروند  با این کار زمان زیادی را ذخیره میکند برای انجام یک جمع بندی هدفمند .

در زمان جمع بندی سعی کنید تست‌هایی که قبلاً در زمان مطالعه به آنها پاسخ ندادید و بعداً جواب آنها را تحلیل کردید دوباره بزنید .این روش اهمیت زیادی داره که  تست زدن زیاد  به تعداد آزمون سراسری و در زمان مشخص تسلط شما روی موضوع های مهم کنکور بیشتر میکنه و باعث میشه اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید رو دیگه تکرار نکنید.

میتونید مرور و جمع بندی  بعضی از درس ها را به صورت گروهی با دوستانتان انجام بدین با یک فضای جذاب و هیجان انگیز در عین حال جدی، یک نفر مطالب رو ارائه بده و رفع اشکال بشه و به ترتیب در گروه هر کدوم از بچه ها به نکات مهم و خلاصه شده از هر درس اشاره کنن. توجه کنید که باید در ماه آخریک جمع بندی کامل و جامع به صورت آزمون دادن داشته باشید و بعد از هر آزمون تحلیل آزمون رو فراموش نکنید میتونید از آزمونهای سراسری  کنکور سال های گذشته  استفاده کنید.

برچسب‌ها:

انتشارات کاپ

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

دسته‌های محصولات

publicationcup@gmail.com
خیابان انقلاب . خیابان فخر رازی . خیابان وحید نظری . پلاک 83
۰۲۱-۶۶۹۶۴۷۲۳-۲۵
با ما در تماس باشید

تقریبا از سال 1357 تا به حال در صنعت نشر و کتاب حضور داریم . سالها بازار کتاب های کمک درسی مملو ازکتاب های ما بود . اما حالا تصمیم گرفتیم سبک جدیدی از کتاب های کمک درسی و کنکور را تولید کنیم. کتب آموزشی پیشرو ، با وسواس خاص ، برنامه ریزی مدون و نظارت مستمر تولید می شه. این کتاب ها بر اساس نیاز امروز بچه ها نگارش و تولید شده ! کاپ تلاش می کنه ، کتاب هایی متفاوت ، کاربردی تولید کنه ! از ایده ها و نظرات شما هم استقبال می کنیم.